Ko bi rekao… Napredak tehnologije miša je išao sukladno napretku tehnologije ostalih komponenti, zavisno o potrebama korisnika
Miš je kao periferija i spoljnih komponenta računara, kako je vreme prolazilo i kako je tehnologija napredovala, isto tako doživljavao promene i napredak.
Ko se još seća starih miševa koji su se sastojali samo od dve tipke i koji čak nisu imali ni “kuglicu?”
Fudbaleri prodavali stanove pokojnika po Beogradu! Merkali ih i skupljali papire, a prethodno smislili pakleni plan!
Da, u odnosu na današnje moderne miševe, ti miševi su primitivni i gotovo da je neverovatno kako je neko uopšte mogao da se služi jednim takvim mišem. Ipak, da nije bilo takvih, ne bismo danas imali ovakve kakve danas koristimo.
S obzirom da su se s vremenom potrebe korisnika postupno povećavale, korisnicima više nije trebalo da koriste miševe samo za jednostavne zadatke. Iz tog razloga, miševi su morali da dožive promene zbog kojih bi se korisnici odlučili na korišćenje miša.
Skrol tipka, kuglica, optika, tipke sa strane, činjenica je li neki miš žični ili je bežičan… sve to je došlo s vremenom i naknadno i danas se možemo pohvaliti time da imamo čitav spektar miševa, zavisno o potrebama, kvalitetu i preformansama.
Ono što nas sve zanima, je koliko neka tipka može da izdrži.
Izdržljivost tipki miša meri se po tome koliko klikova neka tipka može da “izdrži” pre nego što otkaže. Ovaj broj se meri u brojevima tako da će obični miševi imati izdržljivost od 4-5 miliona po tipki.
S druge strane gejmerski miševi su znatno zahtevniji od običnih jer se koriste za igranje igrica, pa se tako razlikuje i broj klikova koji mogu da naprave, a koji ide od 10 miliona do čak 20 miliona klikova.
alo.rs